یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۱۱:۱۲

توسط غیور مردان نیروی دریایی صورت گرفت
نجات نفتکش ایران در 120 مایلی جنوب شرق یمن

باشگاه خبری فراساحل: ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت یک فروند نفتکش ایرانی را در 120 مایلی سواحل موکلای یمن از چنگ دزدان دریایی نجات داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مانا، ناوگروه سی و دوم نداجا متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر که پس از اتمام رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) به منظور تامین آب‌راه‌های بین‌المللی در محدوده شمال اقیانوس هند و خلیج عدن به ادامه ماموریت خود می‌پرداخت ، امروز توانست یک فروند نفتکش ایرانی را از چنگ دزدان دریایی نجات دهد. یک گروه از قایق‌های تندرو دزدان دریایی در 120 مایلی جنوب شرق موکلا(یمن) قصد نزدیک شدن و تعرض به کشتی نفتکش ایرانی را داشته که با هوشیاری تیم اسکورت نیروی دریایی ارتش، منجر به درگیری می‌شود و پس از آن با حضور به موقع ناوگروه سی و دوم ارتش و انجام تیراندازی و آتش پرحجم ناوشکن جماران، قایق‌های دزدان دریایی متواری می‌شوند و نفتکش ایرانی بدون آسیب نجات یافت.


گفتنی است، ناوگروه سی دوم نیروی دریایی ارتش در طول ماموریت خود توانسته در چهار مرحله نفتکش‌‌های ایرانی را از حمله دزدان دریایی نجات دهد. ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر است که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در (بندرعباس) همزمان با عاشورای حسینی آغاز کرده بود و در مسیر ماموریت به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس‌الکوه، دریای عمان، راس‌الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس‌المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس‌المربط، المکلا، راس‌الفرتاک، راس‌الکلب، خلیج عدن، کشور جیبوتی، جاروب، بندرلاسک، شارخط، الشیر، راس‌الزولوما، الخَور، راس‌الاراه از کشور جیبوتی و بندرصلاله عمان بازدید داشته است و همچنین در رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) ارتش نیز شرکت داشت.



  کد خبر : 225
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :